Gurk, the 8-bit RPG | SK | RECENZIA

S chytrým telefónom naspäť do 8bitovej éry.

Je pravda, že éra klasických RPG sa ma dotkla len veľmi vlažne a taktiež počas výslnia 8bitovej éry som asi ešte kakal do plienok. Preto keď som sa pár krát počas cestovania ocitol vo chvíľach kedy skutočne nebolo čo robiť, dobrodrúžstvo do vrecka malo dve kritéria; úplne zadarmo, bez in-game purchases a archaický nádych. Tak som sa dostal k prvému dielu série Gurk od Larva Labs Ltd.

Nespočítam koľko hodín som prechádzal dungeony, veže, ostrovy s družinou rytiera Sira Rungana, lukostrelca Feraldana a čarodejníka Gorloka aby som opäť priniesol mier do sveta Gurk a zbavil ho zlého tyrana. Keďže sme v žánri klasického fantasy, dá sa ľahko uhádnuť o akého (ne)tvora ide :). Ťahový systém boja je jasný, rytier útočí na blízko, lukostrelec na diaľku, mág lieči a zosiela útočné kúzla. Postavy získavajú po úspešnom boji nové predmety a Gorlok levelovaním aj nové kúzla. Klasickejšie to už snáď ani nemôže byť. Vyjadril by som sa k samotnému boji kde som narazil na dva problémy. 1. nepriatelia nevedia cúvať, vždy sa pri pohybe posúvajú len smerom k Vám a tak nie je veľký problém im vždy dať do cesty Sira Rungana, ktorý má najlepší armor a najväčší damage na blízko. 2. v neskorších, takmer finálnych častiach hry sa skrátka cez niektoré boje nedostanete šikovnosťou ale výškou len výškou levelu, čo znamená (a niekto to môže považovať za plus) dlhé vandrovanie videných lokácii za účelom získavania levelov na slabších protivníkov. Vo finálne tak musíte byť aspoň level 10. alebo 11. pričom prakticky všetko čo hra ponúka ste videli už možno pri leveli 7. A samozrejme posledné levely vyžadujú skúsenosti najviac. Väčšina bojov je si veľmi podobná a buď nemáte nijakú šancu alebo opakujete jednu taktiku.

Počas putovania Vám cestu skrížia klasické bytosti zo žánru; kostlivci, goblini, golemovia, duchovia a dr… :). Náhodne z nich vypadávajú predmety a zlato, o ktoré v prípade smrti prídete. Je dobrou taktikou si vždy nechať v inventári cenné predmety, ktoré v prípade, že družina dostane na frak, výhodne predáte. Je trochu škoda, že predmetov nie je viac a tak výbava lukostrelca a mága bude vyzerať aj po dokončení hry akosi nekompletná (viz. finálne štatistiky). Gorlokovi skutočne chýba dajaký špičatý klobouk :D.

Je mi jasné, že dve dostupné pokračovania (už však nie zdarma) budú prepracovanejšie a možno vypĺňajú nedostatky prvého dielu, no rozhodne pocit po dokončení hry bol zadosťučiňujúci. Ak nejakú hru podobného razenia chcete vyskúšať, Gurk, the 8-bit RPG je príjemná voľba. Utekanie z druhého poschodia jedného z finálnych dungeonov bez many a takmer bez HP bolo viac krát sprevádzané zvýšeným tlakom :).

SPOILER ALERT:

Finálne štatistiky družiny & jednotlivých postáv:

|+|